Thursday, July 24, 2014

Detoks Sonrası Hayat

Bu sene Bodrum tatili sonunda yine Bodrum Türkbükü yakınlarındaki LifeCo detoks merkezine gittim. Sadece 4 günlük 'Green detox' yaptım.
Detoks öncesi çayı, kahveyi çok azalttım. Et ve tavuğu bir hafta önceden  yemek listemden çıkardım. Sebze ağırlıklı beslendim.
Lavman yaptırmak istemediğimi söyleyince , programında 4 günlük olmasından dolayı  bana 'Yeşil detoks ' önerdiler.Sadece yeşil sebzelerin suyunu içiyorsunuz.(öğlen ve akşam su yerine salata verilen çeşidi de var) Akşam 2 probiyotik, sabah da yine sıvı alıyorsunuz.Aralarda su ve bitki çayları bir de detoks çorbası dedikleri bir çorba serbest. 4 gün boyunca hiç çiğnemedim.2. günü yaşadığım bulantı harici hiç zorluk çekmedim. 3. günden sonra inanılmaz bir enerji geliyor. Acıkdıkça bitki çayları içerek çok dinlendiğim ve 3.5 kilo verdiğim bir tecrübe yaşadım. Her ne kadar verdiğim kiloların çoğunun su olduğuna inansam da kısa zamanda kiloları vermek çok güzel bir duyguydu.

 
Tabi ki esas olan dönünce bu kiloyu koruyabilip yeni yaşam tarzımı hayatıma adapte edip edemeyeceğimdi. Beklediğimden çok daha çabuk ve kolay oldu. Yaklaşık iki hafta oldu detokstan döneli. Halen et ve tavuk yemiyorum. Çiğ sebze ve az meyve ağırlıklı besleniyorum. Bol su içiyorum ve içine bazen limon ve salatalık koyuyorum. Arada balık, nadiren yumurta yiyorum. Bol salata ile besleniyorum. Ağırlıklı alkali besleniyorum. Çay ve kahveyi hiç içmiyorum, sadece arada Türk kahvesi içiyorum. Karbonhidratları da az miktarda tüketiyorum.

 

Sonuç mu ? Verdiğim kiloları koruduğum gibi üstüne de 1.5 kilo daha verdim. Altı haftadır tenis dersine başladım. Biraz daha düzenli hayata geçince ( eşyalarımız  İstanbul'a geçen hafta geldi) eminim daha iyi bir hayat standardını yakalayacağım. Bu arada aldığım şeker ve kolestrol ilaçlarına detokstan beri ara verdim. Amacım 2 ay sonra kontrol yaptırıp  eski 3 aylık kontrol sonuçlarımla karşılaştırmak. Ekim gibi haberdar ederim.

Orada evde de uygulanabilecek 3 çeşit detokstan bahsedildi.

1. Ayda 1 sadece su detoksu. 24 saat boyunca sudan başka bir şey içilmiyor. rahat olan akşam yemekten sonra ertesi gün akşam yemeğine kadar su içilmesi. Yapması diğer yöntemlere göre zor olan bir program.

2.Haftada 2 (5/2 diye geçiyor) benim yaptığım yeşil detoksu uygulamak. 5 gün normal ama yine dikkatli yemek. Zor oluyorsa haftada 1 günle başlanabilinirmiş.

3. Kendi vücudunuza göre ayda veya haftada 1, 6 saatlik aralıkta yemek yemek. Geri kalanında su içmek. Mesela saat öğlen 12 ve akşam 6 arası; ya da sabah 11 ile akşam 5 arası gibi.

Hiçbirini denemedim ama kendim için bana 2. şık daha uygun gibi geldi. Ya siz hangisini seçersiniz?

No comments:

Post a Comment