Tuesday, September 30, 2014

Çivisi çıkmış

Birkaç yıldır kendi ülkesinden veya bulundukları ülkedeki çarpıklık ve yanlışlıklardan şikayet edenlere şöyle diyorum ' Her yer aynı .....Dünyanın çivisi çıktı'

Haklı olduğumu da her gün daha net görüyorum. Bu durum  bizim gibi 'gelişmekte olan ülkelerde ' daha yaygın ve günlük hayatımızın içinde. Tüm dünyada yapılan şey aynı ' Halkı  düşünmeyen ve sorgulamayan, bazı kişilerin iki dudağı arasındaki sözcüklere veya sosyal iletişim araçlarında çıkan her söze/ resme  inanan ,sözde tepkili gerçekte etkisiz ve sindirilmiş toplumlar yaratmak.

Bu nasıl yapılıyor? Televizyonlara ardı arkasına sıralanan diziler koyarak, eğitim seviyesini iyice aşağıya çekerek, anne-babalar yerine   çocuklar ile ilgilenen  abi ve ablalarla  .... Liste uzayıp gider..

Din dersini matematik- fen  dersleri ile bir tutan,10 yaşında bir çocuğun özgür iradesinin olduğunu savunan ( bari seçilme yaşı da 10 a insin.) ve en kötüsü de bu insanlara inanların halen gerçekleri görememelerine şöyle bir açıklama getirdim. Hani eşi aldattığı , aşağıladığı ve acı çektirdiği halde boşanmayıp  hayat seviyesi düşmesin diye evliliğe katlanan kadınlar vardır ya..... Maalesef bizim milletimizin bir kısmı o şekilde onursuzca yaşamayı seçmiş.

12 yıl sonra  yurda döndüğümde gördüm ki -sözde- halk olarak imanımız  artmış ama ahlakımız yok olmuş!

No comments:

Post a Comment