Monday, April 25, 2011

Ben Berk Bali .. geri dondum…. 17 Aralik 2009

Herkese tekrar merhaba,

1 yildan fazladir size yazmadigima inanmiyorum ama gercekten olmus.Bu ekonomik krizle birlikte ben de mektup yazmayi birakmisim galiba.

Neyse ..2009 yilinin ozetini yaparak ara kapayayim dedim. 2009 ‘a girerken Istanbul’daydik fakat 2010’a Bangkok’da girmeye karar verdik. Bilmeyen kalmamistir ama ben yine de soyleyeyim..2009 yazinda Shanghai’dan Bangkok’a tasindik.Annemler Shanghai’dan ayrilacagimizi soyleyince cok tedirgin oldum. Sonra farkettim ki bircok arkadasim 2009 icinde Cin’i terketti zaten. Joshi Avustralya’ya, Aaron Ingiltere’ye , Ben abi ve Phoebe Amerika’ya dondu. Bu yuzden fikre cabuk alistim. Sadece ayi’mden (Cin’deki yardimci ablamiz) ve soforumuzden ayrilacagim icin uzuldum. Turk arkadaslarimi da zaten Istanbul’da goruyordum.Cin ile Tayland arasi Turkiye’ye gitmemiz de Cin’den ayrilmami kolaylastirdi. Sonucta cok uzaga gitmedik hatta annemle birlikte Ekim ayinda Shanghai’yi ziyaret bile ettik.

Annemler alismakta zorluk cekecegimi zannettiler ama Bangkok’a cabuk alistim ve cok sevdim. Hatta tatillerde bile bir yere gitmek istemiyorum. Bangkok’da hep yaz oluyor. Biliyor muydunuz? Bazen de yagmur yagiyor. Hergun havuza girebilme imkani, yakinimizdaki kapali lunapark diyebilecegim Yoyoland , sitedeki okuldan arkadaslarim ve  en onemlisi kocaman kampus icinde olan okulum burayi sevmemi hizlandirdi. Okulumu cok seviyorum. Bu okulum Shanghai’daki okulumdan zor. Hergun eve okumam icin iki kitap getiriyorum.Baslarda annem de J ben de zorlandik ama simdi lacivert renk seviyesine gectim ve bayagi okuyabiliyorum.Yazmam basta cok kotuydu. Mesela “I love you mum” yazacagima “I l y m” olarak ilk harfleri yazip birakiyordum. Simdi biraz daha iyi yaziyorum ama annemle kalem tutusum yuzunden hep birbirimize giriyoruz. Bana kalem tutmasini dogru ogretmekte kararli. Ne yapayim bu yonum babama cekmisL.Okulda bircok arkadasim var , genelde erkeklerle oynuyorum cunku kizlari “kotu” olarak tanimliyorum. Bu durum sadece kapi komsumuz Karoline ile oynarken degisiyorJ Burdaki yardimicimizi da cok sevdim. Hatta ona da “ayi” diyorum.Bu duruma istemeyerek de olsa alisti.

Anneme gelince..Shanghai’dan , ozellikle de arkadaslarindan ayrilmasi zor oldu. Ayri ayri veda partileri yapildi, bol aglamali ve gulmeli bir ayrilik oldu. Bu sene sadece 1 resim yapti (o da laf aramizda cok kotu oldu hatta tuvaletin yanina asmak zorunda kaldi.)Bu yil kendini Mahjong oynamaya, Turk yemeklerini ilerletip (18 kat acip yaptigi sobiyet son noktaydi) gobek dansi dersleri vermeye adadi.Bangkok’a gelince bir moral cokuntusu yasadiysa da (yeni dil, yeni ortam, sil bastan baslanan iliskiler, kendini Turk olarak iyi tanitmaya calisma vb.) kendine yeni bir hedef belirleyip bu negative durumu pozitife cevirdi. TESOL (Teaching English for Students of other Languages) sertifikasi ve diplomasi ile ogretmenlik yapabilecegini ogrenir ogrenmez TESOL kursuna yazildi. 1 ay yorucu, geceli-gunduzlu bir kursun ardindan sertifikasini aldi. 2010 yili is arama yili olacak. Thai okullarinin yaz tatili Mart-Nisan . O yuzden Mayis’a kadar beklemesi gerekecek gibi gorunuyor.

Icimizde en mutsuz babam. Calistigi yer cok uzakta ve fabrikalarin arasinda issiz bir yerde. Cin’den ayrilmak icin can atan babam nerdeyse Cin’i ariyor. Yillar sonra gunde 1-2  saat araba kullanmak yoruyor. Bu arada annemle babamin Bangkok’da araba kullandiklarini belirteyim. Arada bir degisen sofor de var ama 1 ay icinde sofor kaza yapip, kirmizi isikta gecip ceza yedigi ve express yol giriusinden cikis yaptigi icin mumkun oldugunca kendilerinin kullanmasinin daha iyi olacagina karar verdiler. Ters trafige alistilar, trafik Istanbul gibiymis. Tek korktuklari cok hizli giden motosikletler.Babam yine seyahatlere cok cikiyor. Tek fark mesafeler kisaldi o yuzden cabuk gidip geliyor.

Ne cok haber birikmis degil mi ? Umarim bir sonraki mailimi kendi ellerimle ben yazar yollarim. Hepinizi kucakliyorum ve 2010 yilinin saglikli ve mutlu gecmesini diliyorum.Annem ve babam da sevgilerini yolluyor…

Berk Bali



Benden bazi inciler….(2008)

-Burdanim

- I bitti (bittirdim)

- Baba go to ise (Babam ise gidiyor)

-I want kucuma (kucak istiyorum)

-Ben school da is yapiyorum sen work de is yapiyorsun baba

-Yildiz ve ay dede..o  Turkish yapiyor.(Turk bayragi tanimi)

-Gozumu kapayinca hikayetler(hayaletler)geliyor. Gece yatarken…



Simdilerde …(2009)



-          Anne sus lutfen. Meditasyon yapiyorum.(okulda ogretmeni yaptiriyormusJ)

-          Armim itchy oluyor. (kolum kasiniyor)

-          Korkmak birey yok (korkacak birsey yok)

-          Sen hayir diyersen ben hic TV acmayacagim

-          Sen almadin beni okuldan long long time

-          Beyaz kiz cok beautiful (dansoz kizi gorunce)

-          Benim burnum akimi gitti(burnum artik akmiyor)

-          Yardim ettim yok dedim sana (yardima ihtiyacim yok..)

-          Anne sen cita misin? (herseyi cok hizli istiyor annem)

-          Ayasi var (ayagi var),kuyrusu var (kurugu), evisi



Birazda konusmalar…..



Bacagindaki hafif koyulasmis killari gostererek..

Anne:   Bak killarina Berk J

Berk:    Biliyorum. Babaya donusuyorum.



Anneannesi 10 gun boyunca masal anlatti. O gun Berk anneannesine anlatiyor.

-Bir yokmus, bir varmis…



Berk’in trafik isigi tarifleri….

Kirmizi isik DUR

Yesil isik GEC

Sari isik HAZIR GITMEK (ready to go)



Berk: Biz Turkce konusuyoruz . Evet?

Anne: Evet

Berk: Peki niye Turkce konusuyoruz.

Anne:Cunku biz Turkuz.

Berk: Peki , niye Istanbul’da oturmuyoruz?Hep ucaga binip gidiyoruz?

Anne: ????



Berk : Mavi ve sari ne yapar?

Anneanne: Fenerbahce

Berk: Hayir yesil.



Berk: Anne, neden B A’nin yaninda? (alfabenin sirasindan bahsediyor)

Anne: ??? Bilmem

Berk: Belki A B’den cok word var ama XYZ’den cok word yok. O yuzden??

Anne: Mantikli bir aciklama , olabilir



Kuzenleri Beliz ve Can hakkinda…

Ben cok buyudum. O yuzden Beliz ve Can’a bakicam. Beliz’den kotu adamlar birsey alirsa ben de ona Kung Fu atarim hemen oler.

No comments:

Post a Comment