Sunday, April 24, 2011

Berk’den Yeni Yil Mesaji 25 Aralik 2006

Herkese merhaba,

Annemin uyusuklugu bana da gecti herhalde cunku yaklasik 10 ay once yazmissim son mektubumu. Onumuzdeki sene daha iyi bir performans bekliyorum kendimden.

Cok zaman oldugu icin bu seneyi ozetlemek isterim ilk once.Uzun suredir yazamamamin en buyuk nedeni bu sene cok hastalanmis olmam. Gecirmedigim hastalik kalmadi gibi bir sey. Gecen bahar 4 ay bugday alerjisi ile ugrastim.Kasinmak,ekmek-makarna-biskuvi gibi en sevdigim yiyecekleri yiyememek gercekten zorladi beni . Sonrasinda yazin  atese bagli havale gecirdim.Bronsit,astim da cabasi. Simdilerde de hastalanmiyor degilim ama daha hafif ve daha uzun geciriyorum.

Bu sene Mayis’ta Tayland’a gittik. Bzim icin cok guzel gecti. Ben bol bol havuza girdim,saatlerce cikmadim. Sonra yazin Kanada’ya gittik.Ben annemle Sangay’dan babamda Isvicre’den gelip Montreal’de bulustuk. Annem ile babam vatandaslik sinavina girip sonunda benim gibi onlarda Kanada’li oldular.Vize probleminin kalktigina cok seviniyorlar. Kanada’da tum arkadaslarimla gorustum, Toronto’ya bile gittik.Havalarda cok guzeldi o yuzden harika gecti. Sonra Sangay’a geri donduk . Burasi yazin cok sicak, nefes alinmiyor. O yuzden annem yazin Sangay’da birdaha kalmamaya karar verdi. Agustos’da da Turkiye’ye gittik. Bol bol denize girdim,yeni arkadaslarla tanisip oynadim. Ama en iyi kuzenim Beliz ile anlastim.Sangay’a geri dondugumden beri Beliz ve Banu yengem dilimde.Hep onlari soruyorum.Bu arada tum ailemizin buyuklerini de gorme firsatim oldu.Harika zaman gecirdim.Gelince tekrar okula basladim . Kasim ayinda eski evimizden tasindik.Simdi karsi kiyida Pudong tarafindayiz. Yeni evimizi cok seviyorum,hergun disari cikiyorum veya oyun odasina gidiyorum. Artik baska kardesler yoksa pek oynamayi sevmiyorum. Hep oynayacak arkadas ariyorum.

Pudong tarafina gecince annem burdan okul bakti ama ya yer yok veya 3 yasindan sonra aliyorlar. Tam eski okuluma devam etmeme karari verdi bu sefer okulum lokal lisans ile enternasyonel egitim yapamayacagi icin kapandi. Birkac arkadasimdan ayri kalmayayim diye yine eski kitada (Puxi tarafi) bir okula devam edecegim. Agustos gibi yeni okuluma-ki henuz karar vermedi annem- baslayacagim.

Ben de ki fiziksel gelismeler iyi olsa da (1m uzerinde ve 19 kg’yum) sozel gelismem cok iyi degil.Halen kendi dilimle konusmayi seviyor ,kisa cumlelerde ingilizceyi tercih ediyorum.Annem zorladiginda dilimin dondugunce Turkce tekrarliyorum ama simdi biraz Cince’de girdigi icin annem biraz umudunu yitirdi.Turkce ve Ingilizce saymaya nedense 4,5..ile baslasamda Cince’yi 1,2,3,5 diye sayiyorum. Daha cok firin ekmek yemem  gerekecek.Bu arada halen bezleniyorum, kaka yapacagim zaman yanima kimseyi istemedigim gibi gelenleri sert “Go ,Go” nidalari ile geri ceviriyorum. Annem bu konuda da yaza kadar umudunu yitirmis durumda..

Annemle babama gelince..Ikisi de sonunda Concordia universitesindeki programlari bitirdiler,diplomalarini bekliyorlar.Babam yine cok fazla seyahat ediyor ama biz biraz daha alistik yokluguna. Yeni evde yardimcimiz 4 aksam bizimle kaldigi icin annem daha rahat ediyor. Babamin en buyuk haberi ise sigarayi birakmis olmasi. Tam 7 haftadir icmiyor. Annem bile bu kararini saskinlikla karsiladi ve sonuna kadar destekliyor. Annem eskisi gibi ev alisverisi,yemek ve benimle ugrasiyor.O da tekrar Ocak ayinda cince derslere baslayacak.

Bizden haberler boyle..Biraz da sizler haber verin ve ekdeki resme bakmayi unutmayinJ Herkesin Yeni yilini kutlar ; 2007 yilinin sizlere ve sevdiklerinize saglik, mutluluk ve basari getirmesini dileriz.Ayni zamanda Kurban bayraminizi yeni yilla birlikte kutlariz.

Herkesi kucakliyoruz. „ Big hugggg“

No comments:

Post a Comment