Sunday, April 24, 2011

Berk’den Yeni yil ve Bayram Mesaji 17 Aralik 2007

Herkese Merhaba,

Yilda ikiye inen mektuplarimin 2007 yilina ait son  satirlarini yaziyorum.Ilk once bizden kisa haberler vereyim.

Yaz tatili donusunde hemen yeni okuluma basladim.Herhalde 3 senede 4. okulum oldugu icin hic yadirgamadim. Benim icin buyuk degisiklik bu sefer okula servisle gidip geliyor olmam oldu. Sabahlari sitenin kapisina gelen buyuk mavi bir otobus var. Butun ogrenciler o otobuse biniyor. En kucukleri benim, tabii yas olarak. Otobus sabah 7:30 da aldigi icin bazen kaciriyorum. O zaman da babamlar beni arabayla goturuyorlar. Donuste kucuk bir minibus ile geliyoruz. Cunku bu sene okulum yarim gun ve oglen yemeginden once eve donuyorum. Bu serviste de Salina diye bir arkadasimla birlikte geliyoruz. Onun evi cok uzakta oldugu icin bazen yaninda yiyecek getiriyor. Tabi ben de goturmeye basladim. Birbirimizle getirdiklerimizi paylasip gule oynaya geliyorum eve. En cok yildiz seklinde cilekli “star cookies” leri seviyorum.Ikinci degisiklik, okula artik uniforma ile gidiyorum.Mavi  lacivert t-shirt, pantalon takimim var. Ilk zamanlar Ben’in (komsumuzun 7 yasindaki oglu) okuluna gidiyorum diyerek benimsemediysem de simdi Berk’in okulu oldu. Her sabah sinifa girince “I’m here” diye geldigimi duyuruyorum.

Sabahlari da “ my friends are waiting me” soylemleri ile okula hazirlaniyorum.Dilim cok acildi. Durmadan konusuyorum ve sonunda “why” sorularina basladim.Halen ingilizce cumle kurmayi tercih ediyorum. Cince yaklasik 20 hayvanin adini ogrendim ama baska kelimeler dagircigima eklemiyorum. Turkceye bazen dilim donmese de tekrar ediyorum bu yuzden biraz daha Turkcem gelisin diye yilbasina tekrar Istanbul’a gidiyoruz.Sonbahar donemi yuzme kursuna gittim. Ogretmenin dediklerini yapmak istemesemde ozellikle oyun ve sarki bolumlerinde cok egleniyorum.Bu arada sitede yasitim 6 cocuk oldugunu da bu sayede ogrendim.Arada annem davet ediyor ve evde bu arkadaslarimla oynuyorum.

Annemle babama gelince. Annem de bu donem Web tasarimi kurslarina gitti. Bana web sayfasi yapacagina soz verdi ama bu tembellikle ne zaman yapar bilmem.Babam halen cok seyahat ediyor. Biraz azaldigini soyluyor ama annemle bana pek azalmis gibi gelmiyor. Hatta bir ara o kadar uzun sure  yoktu ki Sangay’da kaldigi ilk Pazartesi aksami isten eve donunce ona inanamaz gozlerle bakip “ You come to Berk’s house ?”  diye sordum.(soru cumlelerini grammer ile degil tonlama ile yapiyorum bu arada)Birkac yasanmis olayi mi da aktarmadan edemeyecegim.

Yardimci kadin kabugu kararmis muz vermek isteyince cevabim: I don’t want chocolate banana.

Cilekleri yikarken temizleyip koymam gereken kaba da su doldurmak isteyince annem hayir dedi. Benim cevabim: But Cilek wants to swim.

Babam Lego oyuncagima yardim edip kurdugunda : Good boy!!



21 Aralik’ta ailecek istanbul’a gelecegiz. 11 Ocak’a kadar ordayiz. Istanbul’dakilerle gorusmek uzere hem Yeni Yilinizi ailecek kutluyoruz hem de Iyi bayramlar diliyoruz.


No comments:

Post a Comment