Saturday, April 16, 2011

Yeni Yıl Kararları

Siz de onlardan mısınız bilmiyorum ama ben yeni yılın başında kararlar alan o insanlardan değilim.Sakın yanlış anlaşılmasın.Bu kararları alan ve uygulayan insanları  takdir ederim , ben sadece kararların alınması için yeni yılın beklenmesi gerekmediğini düşünüyorum.
Diyelim ki siz  onlardan birisiniz.Yeni yıl karar almadan geçerse ne olacak? Bir daha ki yeni yılımı bekleyeceğiz? Size güzel bir fikrim var. 1 Ocak tarihini kaçırdınız ise  Ocak sonu veya Subat başı (her sene değişiyor) Çin yeni yılını yakalayabilirsiniz. Onu da kaçırdıysanız Martta Tibet’lilerin , onu da kaçırırsanız  Nisan’ da Thai’lilerinkini kullanabilirsiniz.Bu böyle yıl boyunca gider.
Ya da benim gibi hiçbir yeni yılı beklemeden kararlar ne zaman alınması gerekiyorsa yılın hangi günü olduğuna bakmadan uygulamaya başlarsınız.Sadece diyete başlarken nedense hep pazartesiyi beklemişimdir. O da herhalde haftasonu yeme alışkanlığının değişmesi, arkadaş ziyaretlerinin sıklığından olsa gerek. Belki de o yüzden diyet yapmada hiç başarılı olamadım. Yapılan perhizlerin sonunda verilen kiloları eski yeme alışkanlığına dönüldüğünde hemen geri aldım.
Yeni yılı beklemeden aldığım kararları soracak olursanız bir Eylül ayında online pazarlama programına başlamak; başka bir yıl Mart ayında Kanada’da  leblebi satmayı denemek; başka bir Kasım ayında TESOL (Teaching Enlish for students from other languages) kursuna gitmek ve öğretmen olmaya karar vermek.Şimdi aldığım karar ise  yazılarım için bir blog sayfası başlatmak oldu ve bugun hayata geçirdim.İlerisi için aldığım bir  karar da önümüzdeki  Mayıs ayında fotoğrafçılık kursuna başlamak olacak.
Kendinize  yararlı olacağını hissettiğiniz hiç bir karar için Yeni yılı veya haftanın belli bir gününü beklemeyin.
Sağlıcakla kalın.





No comments:

Post a Comment