Monday, April 25, 2011

Yaz haberleri ve Iyi bayramlar 26 Eylul 2008

Herkese selam,

Sizleri bilmem ama ben bu yil super bir yaz tatili yaptim.Bol bol kuzenim Beliz’le oynayip tam 4 kere Kung Fu Panda filmini sinemada seyrettim.Nerdeyse hergun yuzup, bol bol arkadaslarimla gorustum.Anneannemle hasret giderip hayatimda ilk defa Ankara’ya  gittim.

Bu sene yazin yaptigim en buyuk degisiklik 5 hafta boyunca Beliz’in okulu MEF’de yaz okuluna katilmam oldu.Hem cimnastik, yuzme, basketbol gibi spor aktivitelerine hem de folklor,satranc gibi daha once yapmadigim bazi kurslara katildim. Annemin ogretmenlerime Turkce konusmamalarini rica etmesinden mi yoksa sadece Turkce konusan cocuklar ile birlikte olmam yuzunden mi bilmiyorum , bu yaz Turkce’yi soktum.Annem ve babamla sadece Turkce konusuyorum.Ozellikle Sangay’a dondukten sonra Turkce konusmanin cok az kisiye nasip olan bir ozellik oldugunu J(sinif arkadaslarima Turkce sorup cevap alamayinca) anladimBu durum yardimci ablamizin (ayimizin)da cok hosuna gitmedi. Daha yeni ingilizce ogrenmisken benim evde Turkce konusmam ve anlayamamasi onu uzuyor.Cogu zaman ben veya annem tercume etmek zorunda kaliyoruz. Belki de yakinda Turkce ogrenir. Kimbilir?Turkcem biraz aksanli ve ingilizce grammerli olsa da artik konusabilmekten zevk aliyorum.Yazdan once bazi konusmalarim asagidaki gibiydi:



Emrah: Sibel, haber seyredebilir miyim?

Sibel: Seyret

Berk: Ben de seyret , too



-Cikar my socks (coraplarimi cikar)

-Sok your hand (elini sok)

- I put the tabaks on the table at mama time.

-No talk to me cunku my ears are hurting. (because bir turlu diyemiyorum,neden?hicbir fikrim yok)



Simdi ise soyle cumleler kuruyorum:



-Bu yok benim evde

- Sen almistin mi?

- Yardim et bene (nedense bana diyemiyorum,bu Turkce grammer gercekten zorr)

- Biz gitmedik Beliz evine. 

-Ben Didi (DVD) izlemedim bugun .Evet?



Bu arada anneannem bana yatmadan dua etmesini ogretti. Ben duayi biraz degistirdim tabi.

Orijinali: Bana, anneme ve babama iyilik ver.Amin.

Benim versiyonum: Benim anne ,baba iyilik verdi. SobeJ



Gelelim bu yazin olan  diger gelismelerine..Artik ceketsiz ve kolluksuz yuzebiliyorum.Suyun ustunde yardimsiz durabiliyorum.Yuzmeye gecen seneden beri gidiyordum ama esas ilerlemeyi yine yaz okulunda hergun yuzerek basardim.Bu yuzden dondugumuzde yuzme dersine gitmek istemedim.Onun yerine Kung Fu Panda’nin da etkisiyle Kung Fu dersleri almaya basladim.Bu sene okula tum gun gittigim ve geldigimde cok yorgun oldugum icin annem okul sonrasi bir faaliyetin uygun olacagina karar verdi.

Bu sene Mr. Michael adinda erkek  bir ogretmenim var.Gecen seneki sinifimdan Ryan, Craig, Selma, Selina, Julia,Holly  ile  yeni katilan Cady ve Phoebe birlikte bu sene sinifta 9 kisiyiz.Okulumu cok seviyorum.Servise kosa kosa gidiyorum, bazen de donuste serviste biraz kestiriyorum.Bu sene Cince dersleri almaya basladik. Bazen gelip annemlere ogrendiklerimi soyluyorum.Ayrica hergun adimi yazma calismalari yapiyoruz annemle. Sinifta adini dogru yazamayan tek kisi olmam annemi biraz uzuyor.Yakinda basaracagim gibi gorunuyor.Simdilik BER yazabiliyorum.



Annemle babama gelince.Annem bu yaz yeni evimiz, ustalar,telefoncular ,problemler ve aksakliklar ugrasmaktan,evi temizlemekten cok yoruldugu icin kendini nasil Sangay’a attigini bilemiyor.Onun icin pek tatil sayilmasa da yazi Turkiye’de gecirmekten ve 5 sene sonra Ankara’ya gidip arkadaslarini gormekten cok mutluydu. Annemin Cin ile ilgili bir yazisi www.minikeller.com web sayfasinda yayinlandi ve bir dergi yazilari ile ilgileniyor..Bu sene yine Kanada’daki universiteden ders aliyor. 3  ders daha alirsa Isletme diplomasi alabilirmis. Bu yilki hedefi isletme programini bitirmek.Ayrica TCM(Cin tibbi) ve resim  derslerine gitmeyi dusunuyor.Arada bir de burdaki Turkleri bir araya getirecek organizasyonlar duzenliyor. En son iftar yemegi duzenledi. Biz cocuklar cok eglendik. Bize “bezirganbasi” ve “yag satarim” oynattirdi. Bazilarimiz hayatinda ilk defa oynamasina karsilik hepimiz cok sevdik.

Babam bu aralar yeni pasaport alma, oturma vizesini uzatma gibi islemler yuzunden pasaportsuz, bu nedenle seyahat edemiyor. Bu durum babamin hosuna gidiyor mu bilmiyorum ama annemle ben mutluyuz. Babam artik cok kilo aldigini kabul edip diyete  basladi. Dondugumuzden beri 6 kilo verdi.Azimle devam ediyor. Bu kararin en buyuk sebebi bu yaz oldugu burun ameliyati sirasinda doktorun kilo vermezse ilerde nefes almasi ile ilgili baska komplikasyonlar yasiyacagi seklinde uyarisiydi.Ameliyat basarili gecti ama iyilesmesi yaklasik 2 ay surdu.



Sizin de farkettiginiz gibi cok hareketli bir yaz sonrasi ayni derece dolu gecen Cin hayatimiza geri donduk.Tek istegimiz herkezin saglikli olmasi. Sizlere de Esder ailesinin sozcusu olarak ,ben BERK BALI, saglik ve mutluluk dolu bir bayram gecirmenizi diliyoruz.

Haberleselim….





Burdanim

I bitti

Baba go to ise

I want kucuma

Ben school da is yapiyorum sen work de is yapiyorsun baba

Yildiz ve ay dede..o  Turkish yapiyor.(Turk bayragi tanimi)

Gozumu kapayinca hikayetler(hayaletler)geliyor. Gece yatarken…

No comments:

Post a Comment