Sunday, April 24, 2011

Berk’den ilk Sangay mektubu 28 Subat 2006

Herkese merhaba,

Biliyorum, benden uzun sure haber alamayinca bu cocuk (artik bebek degilim) bizi unuttu mu diyorsunuz ama sizleri unutmadim.Sadece Sangay’a tasinmamizdan sonraki 2 ay boyunca cok hastalandim. Ya kusuyordum ya da oksuruyordum. Annemler beni tam 5 doktora goturduler.O yuzden yazmaya vaktim olmadi.

Ben de ki gelismelere gelince…Artik cok hizli kosabiliyorum. Bazen yakalamakta zorluk cekiyorlar. Istemedigim yonlere gitmem gerekiyor veya istemedigim bir sey yaptirmaya calisiyorlarsa kendimi yerlere ativeriyorum. Cok agir (16kg) oldugum icin bunun iyi bir taktik olduguna karar verdim. Bazen annem kucagina alip zorla tasiyor bazen de yerde birakiyor.Genelde bir sekilde kalkiyorum.

Konusmama gelince..Halen Berk dili kullaniyorum.Kelimelerim Turkce, ingilizce, simdi de Cince suzgeclerinden geciyor ama hicbirine bir anlam veremiyorlar.Cok uzun sure “ baba, dog,at,car“ olan yari ingilizce yari Turkce dagarcigima yeni kelime olarak “ anne, apple, star,hat,agac,dede,kaka“ ekledim.Artik kelimeleri soylemeye calismaya bayiliyorum.(muza mu demek gibi)

Burda bir Ingiliz yuvasina gitmeye basladim.Hergun sabahtan oglene kadar ordayim.Okulumu cok seviyorum.Kanada’daki gibi aglamadim ve cabuk alistim.Artik gule oynaya,kirmizi sirt cantami tasiyarak gidiyorum.Hafta ici 2 gun de muzik ve resim dersine basladim.Ozellikle resim dersini cok seviyorum.Boyalarla heryeri boyuyor, sularda ellerimi yikayacagima yari yikaniyorum.

Bu arada bize hergun “ayi“ dedikleri bir yardimci abla geliyor. Ben okuldayken temizlik yapiyor. Uyandiktan sonra benimle oynuyor. Sitemizde kucuk kapali bir oyun salonu var. Oraya birlikte gidiyor, sitenin diger cocuklari ile bol bol oynuyorum.Hatta bazen eve girmek istemiyorum.Ilk geldigimde “Teletubbies“ seyrediyordum devamli.Simdi daha az seyredip daha cok oyun oynuyorum. Yaz gelse daha da iyi olacak eminim.

Annemle babamdan da kisaca haber vereyim. Babam cok fazla calisiyor ve genelde baska ulke veya sehirlerde.Haftasonu ancak gorusuyoruz. Son zamanlarda cok guzel telefonda konusuyorum babamla..Ona kendimce biseyler anlatip sorularina cevap veriyorum.Halim cok sirinmis.Annem Cince kurslarina basladi.Cok zor oldugunu soyledi ama “ayi“ile az da olsa anlasmaya basladilar.Bu arada tum evin alisveris ve rutin isleri ona bakiyor. Tabii babam yokken benimle ilgilenmek baslica gorevi.

Benden simdilik haberler bu kadar..Lutfen arkadaslarimin resimlerini yollayin ve biraz da kendinizden haber verin.

No comments:

Post a Comment